Siden september sidste år har vi arbejdet på at optimere skadebehandlingen på bygningsområdet. Opgaven har været at forbedre medlemsoplevelsen, øge fokus på miljø, klima og sociale forhold, opnå gennemsigtighed og forbedre de kommercielle vilkår – for at få ro på omkostningerne og sikre gode priser.
”Projektet har nu stået på siden september sidste år, så det er en stor milepæl, at vi er nået hertil. Det har været en både udfordrende og lærerig proces, hvor store dele af LB har bidraget”, fortæller Marc Collignon, Direktør for Medlemsoplevelsen, og tilføjer:
”De nye tiltag understøtter vores strategi ved at balancere stærke partnerskaber med at opnå gode priser og effektive processer. Dermed skaber vi mere værdi for vores medlemmer.’’
Arbejdet har ledt til tre fokuserede indsatser på bygningsområdet:
Og disse indsatser betyder, at vi hjemtager håndværkernetværket – dvs. at vi selv administrerer alle aftaler og sikrer bl.a. kvalitet og arbejdsforhold efter egne høje standarder. Med det nye håndværkernetværk har LB Forsikring indgået aftaler med op imod 80 firmaer landet over. De bliver undervist i vores vilkår, skadepolitik og håndtering af regressager. Det sker for at få større indflydelse på medlemsoplevelsen, økonomien og ikke mindst tiltag relateret til miljø, klima og sociale forhold.
Håndværkerne kender LB’s værdier
’’Vi ønsker, at de håndværkere, vi sender ud til vores medlemmer, kender vores kultur og værdigrundlag, og at de har dét mindset med, når de møder vores medlemmer med en skade, der skal udbedres,’’ siger Marc Collignon.
Ud over det nye håndværkernetværk har vi udvalgt tre skadeservicefirmaer som samarbejdspartnere i forbindelse med akutte skader: 24/7, som dækker Fyn, samt Polygon og Recover, der skal dække resten af landet. Derudover har LB Forsikring indgået en samarbejdsaftale med STARK i forhold til indkøb af byggematerialer.
Fakta om projektet: